EcoSoftWare CRM
A rendszert célzottan kábeltelevíziós társaságok, internet szolgáltatók, VoIP szolgáltatók, műsortovábbítók ügyfeleinek nyilvántartására fejlesztettük
ki. A programmal elvégezhető az összes olyan feladat, amely egy ügyfélszolgálat
életében felmerülhet:
- szerződésállomány kezelés,
- számlák, befizetések,
- munkalapok kezelése,
- listák készítése az ügyfélszolgálat és a könyvelés számára,
- kintlévőség figyelése és kezelése,
- statisztikák, jelentések készítése
- Ügyfélnyilvántartásunk megfelel a módosított média törvénynek. A szerződésekben
tárolt adatokra teljes körű szűrési lehetőség biztosított, amit igen jól lehet alkalmazni
(leválogatni egy meghatározott tulajdonsággal bíró ügyfélkört). Az ügyfeleknek saját
sablonok alapján lehet megszemélyesített körleveleket készíteni (szerződés, egyenlegközlő,
értesítés az aktuális akciókról…).
- A rendszer automatikusan készíti el az összes előírás (folyamatos, fix havi díjú
szolgáltatás előjegyzése) szerinti számlát, ezzel sok aprólékos munkától kíméli
meg használóját.
- A rendszer részét képezi a csekkek és számlák kinyomtatásához szükséges nyomdai
állomány elkészítése is.
- Rendszerünk tartalmazza a fordított ÁFA-val kapcsolatos, és az 5 Ft-osra kerekítés
számlázást érintő változások megoldását, vagy az internet utalványok, bankkártyás
fizetésmód kezelését, e-számlázást.
- A folyószámla vezetés részeként a rendszer kezeli a készpénzes befizetéseket, támogatja
a díjbeszedőkkel való egyeztetést. Feldolgozza a posta által küldött úgynevezett
PEK lemezeket, elkészíti az OTP részére küldendő, levonásokat tartalmazó lemezt,
valamint segíti az egyéb pénzintézetek (vidéki OTP, Vértes Takarékszövetkezet, Postabank
stb.) egyeztetési feladatait.
- A befizetések rögzítésének könnyítésére és pontosítására elektronikus megoldásokat
tartalmaz rendszerünk, be van építve az OTP, PEK, Budapest Bank, Raiffeisen Bank
elektronikus interfésze.
- Késedelmi-kamat számítás: A rendszer lehetőséget ad arra, hogy késve fizető ügyfeleinknek
automatikusan a megfelelő szabályok szerint megterheljük folyószámláját a késedelmi
kamat összegével.
- A rendszer képes automatikusan figyelni, és kezelni kintlévőségeinket (lekapcsolás
politika) megadott időpontnál régebbi számlákkal tartozóknak megszemélyesített levelet
készít a tartozásról és csekket is mellékel a tartozás rendezésére. A következő
futtatásakor ellenőrzi ki rendezte a tartozását, és akik nem, azokról egy listát
készít, mely alapján műszaki kollegáink végrehajthatják az ügyfél szolgáltatásának
lekapcsolását.
- Széleskörű információszerző tablók, listák állnak a rendszer használójának rendelkezésére,
melyek között van olyan, amely akár változtatás nélkül továbbküldhető az érintett
részére (jogdíjjelentés, könyvelési feladások, ÁFA tablók, kintlévőség listák).
A rendszerbe sok olyan lehetőséget építettünk be, mely egyrészt kényelmi szempontokat
szolgál, másrészt egyéb szoftverekkel való kommunikációt támogat. Nézzünk néhányat
a fontosabbak közül:
- Az elkészült információs tablóinknak egy gombnyomással elkészíthetjük Excel formátumú
változatát.
- Sokszor szükségünk van arra, hogy valamely információs tablón szereplő ügyfelek
szerződéseibe bele tudjunk tekinteni, ennek megfelelően a listán szereplő szerződésszámok
begépelése nélkül nézhetjük át a listán szereplő szerződéseket.
- Könnyedén át tudunk írni egy szerződésszámot, két külön számon nyilvántartott szerződést
össze tudunk vezetni, egy szerződésen nyilvántartott befizetést át tudunk tenni
egy másikra, stb.
A folyószámla vezetés részeként a rendszer
kezeli a készpénzes befizetéseket, támogatja a díjbeszedőkkel való egyeztetést,
feldolgozza a posta által küldött úgynevezett PEK állományokat, elkészíti az OTP részére
küldendő, levonásokat tartalmazó fájlt, valamint segíti az egyéb pénzintézetek
egyeztetési feladatait, amelyek valamilyen egyéb listával kommunikálnak velünk. A rendszer
részét képezi a csekkek és számlák kinyomtatásához szükséges nyomdai állomány elkészítése
is.
A rendszer információ szolgáltató képessége rendkívül sokrétű, ízelítőül nézzünk
néhányat:
- Áfa lista: A kibocsátott számlákról Áfa-kulcsonként időszakonkénti tételes listát
kaphatunk.
- Jogdíj lista: Ez a kimutatás a legkülönfélébb bontásokban mutatja meg, hogy egy
adott időszakban hány ügyfelünk vette igénybe különféle szolgáltatásainkat (programcsomagok,
HBO, stb.)
-
Marketing lista: Ügyfeleink reakcióját elemzi
az áremelések, és a programcsomagok tartalmi változásainak hatásairól. Azaz nyomon
tudjuk követni, hogy egy időszakban az adott szolgáltatásra hány új igényt jelentettek
be, ezek az új igények közül hány a tényleg új ügyfél, hányan mondtak le esetleg
más szolgáltatásunkról. Például: egy népszerű adást áttettünk egy drágább programcsomagba,
e lista alapján pontosan láthatjuk, hogy hányan ragaszkodnak kedvenc csatornájukhoz,
azaz átlépnek ebbe a drágább csomagba. Sőt azt is látjuk, hogy hány ügyfelet vesztettünk
el teljesen e lépés hatására.
-
Lekapcsolás politika: a rendszer képes
automatikusan figyelni, és kezelni kintlevőségeinket. Azaz végignézi a teljes állományt,
hogy kik azok, akik egy megadott időpontnál régebbi számlákkal tartoznak, és ezeknek
megszemélyesített levelet készít, melyen fel van tüntetve az ügyfélnek kibocsátott
összes számla, és nyilvántartott befizetés. Sőt csekket is mellékel a tartozás rendezésére.
A program következő futásakor megvizsgálja, hogy a felszólított ügyfelek közül azóta
ki rendezte a tartozását, és akik nem, azokról egy listát készít címsorrendben,
mely alapján műszaki kollegáink végrehajthatják az ügyfél szolgáltatásának lekapcsolását.
-
Épület lista: A
rendszer leválogatja a nyilvántartott szerződésekhez tartozó szolgáltatásokat, és
címsorrendbe rendezett listát ad, az ügyfelek aktuális szolgáltatásairól. Ezt a
listát a menüzéshez lehet jól használni, azaz segítségével könnyen leellenőrizhető,
hogy ügyfeleink azt a szolgáltatást nézik-e, amire előfizettek, sőt kiderül ki az,
aki feketén élvezi szolgáltatásunkat.
- Hibabejelentők összesítése: Adott időszakban bejelentett meghibásodások (munkalapokon
rögzített) okairól készít statisztikát, melyen a hiba okok gyakorisága mellett a
javításra fordított átlagos idő is fel van tüntetve.
-
Kintlevőségek listái: Ügyfeleink tartozásairól
a legkülönfélébb elemzőlistákat szolgáltatja a program, mely információk nélkülözhetetlenek
könyvelésünk számára, sőt a legkukacosabb könyvvizsgáló is elégedett lesz a különböző
analitikákkal.
- Késedelmi-kamat számítás: A rendszer lehetőséget ad arra, hogy késve fizető ügyfeleinknek
automatikusan a megfelelő szabályok szerint megterheljük folyószámláját a késedelmi
kamat összegével.
A rendszer kialakításánál nagy gondot fordítottunk arra, hogy a manuális (adatbeviteli)
munkát minimálisra csökkentsük. Nézzünk néhány példát erre is:
- A többször használt szövegeknél (pl.: települések, utcanevek, fizetésmódok, analitikák)
törzses megoldást alkalmaztunk, azaz csak egyszer kell begépelni, a későbbiek során
már kiválaszthatók.
- Csoportos karbantartások, azaz egy meghatározott ügyfélcsoporton egyszerre hajthatunk
végre műveleteket. Például: Mondjuk, átépítés miatt néhány gombnyomással lezárhatjuk
az érintett ügyfelek szolgáltatását. Kétszer rögzített banki borderón szereplő befizetéseket
egyszerre törölhetjük. Tévesen készített számlákat csoportosan sztornózhatunk.
- A szerződéseknél nyilvántartott bármely információt csoportosan változtathatjuk.
Például: Díjbeszedőink egyike máról holnapra otthagy bennünket, és a hozzá tartozó
ügyfeleket szét kell osztani a többi díjbeszedő között. Ekkor ahelyett, hogy egyesével
állítanánk át az ügyfelek szerződését a megfelelő díjbeszedőre, utcánként állíthatjuk
be az új díjbeszedőt.
A rendszer tartalmaz sok olyan elemző programot, amelyek felhívják a figyelmet az
esetlegesen elkövetett hibákra:
- Számla-előírás elemző: E programot érdemes havonta zárás előtt futtatni, hiszen
kielemzi a nyilvántartott szolgáltatások, és a leszámlázott szolgáltatások közti
esetleges különbségeket. Melynek segítségével könnyen korrigálható az esetleges
hiba.
- Dupla szerződések: A rendszer megnézi, hogy van-e olyan szolgáltatási cím, melyen
egynél több ügyfélnek számlázunk valamilyen szolgáltatást, és, ha talál ilyet, az
hibalistára kerül.
A rendszerbe sok olyan lehetőséget építettünk be, mely egyrészt kényelmi szempontokat
szolgál, másrészt egyéb szoftverekkel való kommunikációt támogat. Nézzünk néhányat
a fontosabbak közül:
- Az elkészült információs tablóinknak egy gombnyomással elkészíthetjük különböző (pl. Excel) formátumú
változatát.
- Sokszor szükségünk van arra, hogy valamely információs tablón szereplő ügyfelek
szerződéseibe bele tudjunk tekinteni. Ezért bevezettük a ' Listán következő ' fogalmat,
mely használatával a listán szereplő szerződésszámok begépelése nélkül nézhetjük
át a listán szereplő szerződéseket.
- A különböző fő azonosítók megváltoztatása a legtöbb rendszer esetén problémákba
ütközik, de ebben a rendszerben lehetőséget teremtettünk arra, hogy az ilyen esetleg
elkövetett hibák is javíthatóak legyenek. Azaz könnyedén át tudunk írni egy szerződésszámot,
két külön számon nyilvántartott szerződést össze tudunk vezetni, egy szerződésen
nyilvántartott befizetést át tudunk tenni egy másikra, stb.
- A befizetések rögzítésének könnyítésére és pontosítására elektronikus megoldásokat
tartalmaz rendszerünk. Azaz be van építve a magyar szabványoknak megfelelő (OTP,
PEK) különböző pénzintézeti kommunikációs interface, sőt a nagyobb bankok ( Budapest
Bank, Raiffeisen Bank) esetleg szabványtól eltérő interfaceit is megvalósítottuk.
Amennyiben rendszerünk felkeltette érdeklődését, keressen meg bennünket
elérhetőségeinken
|